Психолого-педагогічний консиліум


31.10.2017 року на базі школи було проведено психолого-педагогічний консиліум з елементами ділової гри на тему: «Психологічна готовність учнів 1-их класів до навчання в школі».

У роботі консиліуму взяли участь: директор школи Яремчук А.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Терещенко Н.А., практичний психолог Дядечко Н.І., соціальний педагог Бондаренко О.О., учителі 1-А класу Криворотенко Л.А., 1-Б класу Півень Р.В., англійської мови Трофімець Т.М., музичного мистецтва Кулик О.О., прикладної інформатики Заітченко Р.В., фізичної культури Заітченко В.С.

Активними учасниками заходу були також учителі 1-х класів Михайлівської філії Бубир Наталія Олексіївна, Наумівської філії Степаненко Ірина Миколаївна.

У ході консиліуму була зосереджена увага на особливостях психологічної готовності дітей до навчання в школі. Педагоги обмінялися думками й пропозиціями, як зробити так, щоб перебіг адаптації першокласників відбувався безболісно. Кожний ділився своїми спостереженнями, дослухався до висновків іншого. Проте всіх об’єднувала єдина мета – зробити так, щоб кожна дитина відчувала себе комфортно в стінах школи, навчалася з радістю.

При підбитті підсумків роботи консиліуму учасникам були надані рекомендації стосовно подальшої роботи з учнями 1-их класів.

/Files/images/nush/2396f1830caf4a2e7b13ac57f177ee3e.jpg

Психологічні поради вчителю
щодо організації навчально-виховного процесу
з першокласниками шестирічного віку.

1. Провідною діяльністю в шестирічному віці залишається рольова гра та гра з правилами. Саме в грі формуються і перебудовуються психічні процеси, розвивається інтелект дитини, її особистість. Науроках та в позаурочний час включайте елементи гри в методику своєї роботи.

2. З метою кращого запам’ятовування дітьми навчального матеріалу частіше використовуйте прийом проговорення вголос необхідної інформації.

3. Продуктивним видом мислення в цьому віці є наочно-уявленевий. Дитина краще розуміє і запам’ятовує те, що приваблює її своєю яскравістю. Тому навчальний матеріал подавайте спираючись на наочність.

4. Увага шестирічної дитини має переважно мимовільний характер, тому, щоб довготривале зосередження на одноманітній і малопривабливій діяльності не призвело до психічного виснаження дитячого організму, практикуйте постійну зміну форм та методів роботи з учнями.

5. Стимулюйте інтелектуальну активність учнів шляхом збільшення кількості завдань і запитань, спрямованих на з’ясування причин та взаємозв’язків явищ, заохочуйте дітей запитувати.

6. Під час навчально-виховного процесу використовуйте демократичний стиль спілкування. Тільки такий стиль сприяє створенню атмосфери співпраці вчителя з учнями, дає змогу кожній дитині обрати активну позицію.

7. Виявляючи своє позитивне ставлення до дитини, використовуйте не тільки мовні звернення, а й тілесний контакт (погладжування по голівці тощо).

8. З метою формування позитивної самооцінки підтримуйте позитивне відношення до себе у кожної дитини, забезпечуйте її успіх у різних видах діяльності.

9. На уроці обов'язково використовуйте слова підтримки для забезпечення позитивної атмосфери:

«Давай спробуємо ще раз»

«Ти зможеш»

«Сьогодні вийде краще, ніж учора»

«Мені подобається , як ти працюєш».

10. Під час уроку обов’язковими є фізкультхвилинки, ігрові паузи, пальчикові ігри, де учні зможуть рухатися, сміятися, збиратися в групи.

Ігрові техніки на допомогу адаптації дитини до школи

/Files/images/nush/0_122903_d4983277_orig-830x308.png

Реалізація ігрових технік полегшить адаптацію дітей до нових соціальних умов, допоможе їм адекватно сприймати себе та інших дітей, опанувати конструктивні форми поведінки й основи комунікабельності.

Гра 1. «А мене звати...»

Мета: розвивати бажання познайомитися, вчити ввічливо звертатися один до одного; розвивати відчуття єдності, причетності до групи.

Обладнання: квітка або м’яч.

Хід гри

Кожна дитина, стоячи у колі, звертається (по черзі) до свого сусіда праворуч, передає йому квітку або м’яч, називає своє ім’я і за бажанням розповідає про себе.

Гра 2. «Луна»

Мета: вчити запам’ятовувати імена дітей; розвивати єдність, задоволення від перебування в центрі уваги.

Хід гри

Діти сидять на килимі. Дитина, яка сидить праворуч від учителя, промовляє своє ім’я і плескає в долоні ось так: «Ма- ри - на», а діти всього класу повторюють за нею це ім’я, як луна. Таким чином ім’я кожної дитини буде повторюватися кілька разів.

Гра 4. «Велике дерево»

Мета: вчити відчувати, що разом, у гурті краще і гратися, і вчитися, і працювати, і відпочивати; розвивати позитивну мотивацію до відвідування школи.

Хід гри

Діти стоять у колі, взявшись за руки, утворюючи велике, сильне дерево. Прислухаються, як шелестять його листочки, коли дме вітер (діти разом розгойдуються). Відчувають, як воно живе, дихає (крок уперед - піднімають руки; крок назад - опускають руки). Доходимо висновку: «Коли ми разом - нас багато, і ми - велике, міцне дерево»

Гра 5. «Потяг»

Мета: закріплювати вміння знайомитися в різний спосіб; розвивати слухове сприйняття, координацію рухів; сприяти нейтралізації негативної емоційної енергії та агресивної поведінки.

Хід гри

Учитель: Зараз ми з вами утворимо потяг. Спочатку я буду локомотивом і, коли їхатиму по колу, то буду плескати в долоні й промовляти своє ім’я: «Оле - на...» Я зробила коло, а тепер на моє місце нехай стане хтось із вас, а я стану, як і ви, вагончиком - приєднуюся до «локомотива». Тепер він поїде, а ми всі разом промовлятимемо його ім’я: «Дмит - рику, Дмит - рику...» Рушаймо!» І так доти, доки всі діти по черзі не будуть «локомотивом» і не візьмуть участь у грі.

Гра 8. «Відгадай, хто тебе покликав»

Мета: закріпити навички позитивної соціальної поведінки; диференціювати слухове сприйняття, співвідносячи людину з її голосом.

ХІД гри

Грають по двоє, четверо обирають ведучого. Діти, кожний по черзі, називають ведучого на ім’я. Завдання ведучого - відгадати, хто його

покликав.

/Files/images/nush/08922846.png

Рекомендації батькам з успішної адаптації першокласників до навчання в школі

1. Старання дитини обов’язково мають бути визнаними. Позитивна оцінка і добре, тепле ставлення необхідні дитині для хорошого самопочуття, для формування в неї такої важливої риси, як впевненість у собі і своїх можливостях.

2. У режимі дня кожної дитини повинні бути постійні обов'язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома, легко долучається до навчання.

3. Розширювати й збагачувати навички спілкування з дорослими та однолітками, вчити враховувати оцінки й думки людей для формування власних поглядів.

4. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з такою, якою вона була вчора, чи, можливо, буде завтра.

5. Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі і продовжуватиме провокувати їх.

6. Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.

7. Не критикуйте дитину при свідках.

8. Розвивайте світогляд дитини, сприяйте розширенню її інтересів.

9. Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка присутня в більшості вимог. Шукаючи аргументи, Ви ще раз зможете обміркувати необхідність їх застосування.

10. Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими у спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.

/Files/images/nush/rorrr-1024x876.jpg
Кiлькiсть переглядiв: 382